Magyar

English

 
  •  

 

 "Aki a gyakorlatokban elmélyed, annak az eredmény bizonyosan megjön. Vajon hogyan tudna eredményt elérni az, aki nem végzi a gyakorlatokat? Mágikus erők nem szerezhetők meg a jógakönyvek olvasgatása által. Nem a jógázó viselete, s nem a jógáról való fecsegés, hanem egyedül a fáradhatatlan gyakorlás a siker eszköze. Efelől nem lehet kétség. " /Hatha-jóga pradípika/

 

ÓRAREND 2017. Pápa

 

Minden óra előtt kérünk benneteket, nézzétek meg az aktuáls órarendet a Shiva Jógasziget FB oldalán, mert időszakos változások lehetnek. Köszönjük!

 

Hatha jóga, Flow jóga, Női jóga, Energetikai kezelések, Egyéni terápiák, Szabadtéri jóga:

Szelle Viki, BUDAPEST - 06 20 235 8738, shivajogasziget@gmail.com, smsben vagy akár facebook messengeren is

HELYSZÍN: UNITY Jóga és Egészségcenter, 1111 Budapest, Bercsényi utca 5.

Kedd: 11.00-12.30 Hatha flow, 17.30-19.00 Hatha

Szerda: 16.45-18.15, 18.30-20.00 Hatha

Csütörtök: 11.00-12.30 Hatha flow

Bejelentkezéssel!

Telefon: +36 70 6281522 , E-mail: unityjoga@gmail.com ,http://www.unityjogacenter.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/unityjogacenter/

HELYSZÍN:

Mokhsa Yoga Club - 1073 Budapest, Barcsay utca 14.

Csütörtök:  17:30-tól 19.00 Női jóga

Online bejelentkezés (csütörtökönként 14:00 óráig) itt:

http://mokshayoga.hu/joga/orarend/

http://mokshayoga.hu/, https://www.facebook.com/mokshayogaclub/?fref=ts

Várlak szeretettel: Viki
www.utazohm.blog.hu

 

Kérlek Benneteket, hogy a Shiva Jógasziget pápai óráival kapcsolatos kérdéseitekkel Adrihoz forduljatok, az órákra való bejelentkezéseket pedig az azokhoz tartozó oktatóknál tegyétek meg!

Köszönöm! Viki

Bencze Adrien: 30/479-3696, jogaadri@gmail.com

Kismama jóga, Babás jóga, Gáttorna: Kerekes Veronika - 06 20 469 6864, kerekesveronika84@gmail.com

Kismama: a várandósság 13. hetétől a szülésig, Babás: 6 hetes kortól 2 évesig

Gyermekjóga, Dinamikus jóga, Streching, Hangfürdő: Bencze Adrien -  06 30 479 3696, bsadrien@gmail.com

Ovi: 3-7 év
Suli: 7-11
Tini: 12+

Gerincjóga: Nagy Katalin -  06 70 4517 457, ejkert@gmail.com

Magyar Zoltán - 06 70 450 5705 

Hatha Jóga: Mészáros András - 06 70 940 4340

                  

HATHA JÓGA 

 „HA”= Nap (Yang megfelelője, pozitív energia, aktív, jobb oldal, férfias)
„THA”= Hold (Yin megfelelője, negatív energia, passzív, bal oldal, nőies)

Tehát a pozitív és negatív energiák ismeretét, egyensúlyba hozását, összekapcsolódását és uralását jelenti. Ez azért is fontos, mert az egyensúly adja meg a tökéletes EGÉSZséget számunkra.

A Hatha jóga az egyik legismertebb út, a legszélesebb körben terjedt el a nyugati világban. Összetett rendszer, testgyakorlatok (asana), légzőgyakorlatok (pranayama), relaxáció, meditáció, tisztító gyakorlatok (kriyak)… erkölcsi útmutatások alapján. A testgyakorlás útján közelíti meg a jóga végső célját.

Ezeken az órákon a finomabb nyújtó és lazító gyakorlatok mellett az erősítő ászanák – testtartások - valamint a légzőgyakorlatok (pranayama), meditáció is helyet kapnak.

A precízebb kivitelezés érdekében van, hogy különböző segédeszközöket is használunk, és mindig van könnyített, nehezített verzió is,  így mindenki az aktuális állapotának megfelelően végezheti az adott testtartást. A foglalkozást 10 perces relaxációval fejezzük be.

Kinek ajánlott?

-Ha az ellazulást, valamint az aktív erőkifejtést megközelítően hasonló arányban szeretnéd megtapasztalni,

-ha érdekel a jóga spirituális, szellemi oldala is,

-ha szívesen megtapasztalod a határaidat a nyújtásoknál, a kitartásoknál, ezáltal mélyebben el tudsz lazulni, jobban megismered Önmagad,

-ha szeretnéd növelni az állóképességedet,

-ha szeretnél szép, erős, feszes, szálkás izomzatot,

-ha szeretnél egészségesebb lenni...

 

 KISMAMA JÓGA

A kismama jógát több mint két évtizeddel ezelőtt fejlesztette ki két angol orvos: Dr. Francoise B. Freedman és Dr. Doriel Hall. A módszer ötvözi a jóga távolkeleti tudományát, és azokat a természeti népektől tanult mozdulatokat, amelyeket Francoise a Dél-amerikai antropológiai kutatásai alkalmával tanult meg az Amazonas-béli őslakosoktól.

Mára a módszer Birthlight néven vált ismertté a világon és főleg Európában. Angliában klinikai környezetben szülésznők és orvosok tanulják annak érdekében, hogy a szülés minél természetesebb és komplikációktól mentesebb lehessen.

A kismama jóga rendkívül kifinomult felkészülést nyújt a szülésre, mivel nem csak fizikailag, de mentálisan is felkészíti a nőt, de ha bevonható a felkészülésbe, akkor a papát is a szülésre, a gyermek érkezésére. A foglalkozásokon lágy, folyamatos mozgásban végzett gyakorlatok segítik a szükséges izmok megerősítését és a megnyújtását. Légzőgyakorlatok és relaxációs technikák segítségével oldódik fel a félelem és a feszültség és edződik meg a koncentrációs kézség. Nagy hangsúlyt fektetünk a gátvédelemre, amelyet nem csak a gátizmok tréningje, de egy speciális gátmasszázs technika is segít.

A jóga gyakorlatok statikus elemei a kismama jógában átformálva, lágyítva jelennek meg. A felkészülés így teljes és harmonikus.

Kinek ajánljuk
A kismama jógát bárki elkezdheti, akit nem tiltottak el különben a terhessége alatt valamilyen okból a mozgástól. Ideálisan a 8 hétig elvileg bármilyen mozgást végezhet a kismama. A 8. héttől javasolt szünetet tartani az intenzív mozgásban és mindössze relaxációs- és légzőgyakorlatokat ajánlott végezni. A 13. héttől elkezdhető a kismama jóga és egészen a szülésig szabadon gyakorolható. A kismama jógát azoknak is javasoljuk, akik nem jógáztak korábban. A korábban jógázók is egészen új mozdulatokat fognak tanulni ebben a módszerben.
A 34-36. hét környékén érdemes bekapcsolni a papákat is a felkészülésbe. Nekik ingyenesek a foglalkozások, a lényeg az, hogy itt legyenek. A felkészülésnek ebben a célegyenesében olyan vajúdó technikákat, hangokat, stb. gyakorlunk, amelyek kifejezetten a szülés közben végzendők majd. A szülés után néhány gyakorlat rögtön segít a regenerációban, de a babával általában leghamarabb a 6. hetes kortól érdemes jönni a Babás Jógára.
/Forrás: kismamajoga.hu/
 

BABÁS JÓGA

 A babás jóga szintén a Birthlight módszer része. Elsősorban két lényeges hatása miatt javasoljuk:


1. Segít a szülés utáni regenerációban, a fizikai és a mentális kondíció visszaszerzésében.

2. Segíti a baba fejlődését, mozgásérzékelését és az idegrendszerének, értelmi képességeinek a fejlődését.

A szülés után elkezdett babás jóga részben tovább növeli a kismama jóga alatt megszerzett bensőséges kapcsolatot anya és gyermeke között. Részben viszont mindkettejüknek fizikai és mentális tréning is. 

Természetesen a babás jógát olyan is elkezdheti, aki nem vett részt a szülés előtti felkészülés során kismama jóga foglalkozásokon. Megfigyeltük azonban, hogy azok a babák, akik már a mama pocakjában is jógáztak lényegesen figyelmesebbek, nyugodtabbak és kezdeményezőbbek. Az Angliában végzett kutatások kimutatták, hogy azoknak a nőknek, akik alternatív szülésfelkészítő módszerekkel készültek fel a szülésre, gyermekeik intelligenciahányadosa 10-20%-kal magasabb, mint társaiké. Az ilyen szülésfelkészítő módszerek közben mozgás, légzés, hangok és pozitív mentális ingerek érték a fejlődő magzatot. A kismama jóga is ilyen.
Ezt a folyamatot viszi tovább a babás jóga. Az első időben még a baba passzív mozgatásával, masszírozásával „jógáztatjuk” a babát, de a későbbiekben már önállóan is elkezdik utánozni az édesanyjukat és maguk is jóga gyakorlatokat kezdenek végezni.

Különösen érdekes, mennyire szeretik a babák az OM mantrát. Ez a rövid kis szótag, ha azt helyesen ejtik, olyan kellemes és előnyös hatásokat kelt az emberi testben és tudatban, amit a babák is érzékelnek, talán még nálunk sokkal jobban. Mindig nagy örömmel hallgatják és amikortól tudják, ők is mondogatják.

A babás jóga tehát részben főként a baba passzív, majd aktív gyakorlatozásából, részben a mama testgyakorlataiból, légzőgyakorlataiból és relaxációs gyakorlataiból áll. Itt, a kismama jógával ellentétben már nincsenek a gyakorlatok a mamák számára átdolgozva, hiszen már végezhetik a klasszikus jóga elemeit. Ezáltal hamar erősekké, hajlékonyakká, vidámmá válnak.

Természetes, hogy ha a babás jóga a mama számára egyfajta hatékony regeneráció, akkor itt sem maradhat el a medencealapi izmok tornája, amivel visszaszerezhető a gáti rész vitalitása és megelőzhetők a különféle kismedencei betegségek. 
/Forrás: kismamajoga.hu/
 

GERINCJÓGA

A gerincjóga egy modern mozgásterápia, amely az ászanák tudatos kivitelezésével lecsendesíti az elmét, befelé fordítja a figyelmet, segít ráhangolódni testünk jelzéseire, javítja a testtudatot. Emellett fenntartja, visszaállítja az ízületek természetes mozgásterjedelmét, javítja a testtartást. Megelőzhetőek, javíthatók az életmódból fakadó gerinc elváltozások. Pozitív hatással van a hormonrendszerre és az emésztésre. Segíti a regenerációt, pihentetőbb alvást biztosít. A légzés figyelése megnyugtatja az idegrendszert, hatására lassul és mélyebbé válik a légzés. Finoman nyúl hozzá a testhez, mégis intenzíven hat. Az ászanák, mozgássorozatok, mindenki számára könnyedén kivitelezhetőek, különleges hajlékonyságot nem igényelnek. Sok mozgásformát kiválóan kiegészít.

Fontos!
Gerincjóga alapvetően egészséges embereknek van, nem gyógytorna, bár vannak hasonló gyakorlatok, mégis fontos tudnom, ha olyan állapotban vagy ami már gyógytornászt igényel. Konzultálj mindenképpen gyógytornászoddal milyen gyakorlatokat végezhetsz ha esetleg műtét előtt, után lennél, fáj valamid. Viszont mindenki, aki a saját lábán el tud jönni, már bátran jógázhat. Más dolog, hogy azért tanulok, hogy inkább segítsek, mert úgy gondolom, ahhoz, hogy biztonsággal oktathassak hasonlóan tudnom kell, mik azok a gyakorlatok amik esetleg nem tesznek jót, és melyek segítenek.

Bármi kérdésed van, keress meg nyugodtan. Az órákra előzetes bejelentkezés szükséges.
Minden látogatónak első alkalom ingyenes, csak jelentkezz be előre.

GYERMEKJÓGA:

A Gyermekjóga a Hatha jóga elemeinek felhasználásával, a gyermekek életkori sajátosságai figyelembe vételével mesekeretben illetve az aktuális ünnephez vagy évszakhoz kapcsolódva egyszerre fejleszti az immunrendszerüket, erősíti a szervezetüket, növeli vitalitásukat. Egyszerre fejlődik emberi intellektusuk mindhárom megjelenési formája: az értelmi (IQ)-, az érzelmi (EQ)-, és a spirituális (SQ), vagy lelki intelligencia, miközben boldogságot, harmóniát, félelem nélküli világot élnek át.

A gyermekjóga órák tematikájának összeállításánál elsősorban a képességfejlesztő-, érzelmi intelligenciafejlesztő- és a feszültségoldó mozgásokat veszem figyelembe, így a foglalkozásokon megjelenik a gyermekek gondolkodás-, figyelem-, testséma-, percepció- és verbális fejlesztése. Eközben a gyermek észrevétlenül jógázik.

Amikor az ovis (3-6 éves) korú gyermek hazamegy a jógaóráról, lehet, hogy azt fogja mondani, hogy játék és mese volt az órán, mert ezek a gyerekek elsődleges szükségletei. Az óvodások jógaórája mesére épül, az órát átszövi a mese, amely általában az aktuális évszakhoz vagy ünnephez kapcsolódik. A relaxáció – ami pár perc, de ezalatt hihetetlen mértékben ki tudják pihenni magukat – szintén a meséhez kapcsolódik, és mindig társul hozzá valami érzet, amellyel a gyerek taktilis érzete is fejlődik.

A kisiskolás (7-11 éves) jógában már nincs mese, de még itt is játékos formában sajátítják el a gyerekek a jógagyakorlatokat. Nagy szerepet kapnak a nagymozgásos gyakorlatok, ezek többnyire játék formájában jelennek meg az órákon.

Minden gyermekjóga óra mind a két korcsoportban egy rövid beszélgetéssel indul, meghallgatjuk egymás aznapi jó és rossz hírét, ezzel is fejlesztve az egymásra figyelés képességét, ami által az érzelmi intelligenciájuk is észrevétlenül fejlődik.

Mindezek mellett minden foglalkozáson szerephez jut a helyes légzés elsajátítása, mivel a gyerekek ezáltal tudják csak elérni, hogy megfelelő mennyiségű oxigénhez jussanak, amely által szervezetük fejlődik, erősödik, szükség esetén pedig gyógyul. Ennek tudatos alkalmazásával tudják a feszültségeiket és a - sajnos már gyermekkorban is előforduló - stresszt is kezelni, csillapítani.

A gyerekjógában megtalálhatjuk a tudatos ellenpólust a manapság igen gyakori teljesítményorientáltsággal szemben. Itt megpróbáljuk lehetőség szerint minél kevesebbet minősíteni a gyerekeket (minimális dicséret, és kevés kritika). A gyermekjógában minden gyermek azt csinálhat, amit akar és tud, anélkül a nyomás nélkül, hogy "jónak", illetve "jobbnak" kellene lennie. A gyermekjógában tehát nincs verseny, a verseny ugyanis a legnagyobb mértékben rombolja a lelküket!

A foglalkozásokon a már felsoroltakon kívül szerepet kapnak még a koncentrációfejlesztő és figyelem-összpontosító gyakorlatok, és az órák végén a gyermekek életkorához igazodó elmaradhatatlan játékok is.

A nagyiskolásokat és a tiniket a Dinamikusjóga órákon várom szeretettel. Ezen az órán már az erőnlétük, ezen kívül a testtudatuk fejlődik nagymértékben. A dinamikus jógaórán folyamatosan mozgunk egyik ászanából a másikba, és ahhoz, hogy követni tudják a gyakorlatokat, tisztában kell lenniük a testrészekkel és az irányokkal is, mivel a testtudatosság rendkívül fontos feltétele a lelki és szellemi egészségnek is. Ők nagyon könnyen tanulnak és úgy vettem észre, hogy néhány óra után már csak végzik, amit hallanak, egyre kevesebbszer nézik az én mozdulataimat. És hát az óra végi relaxációt gyermekek, felnőttek egyaránt imádják!

Stretching

A többségében ülő életmód kitűnő lehetőség a rövidülésre hajlamos izmok gyors megrövidülésére. A stretching folyamán ezeket az izmokat nyújtjuk. A stretching nem bemelegítés, és nem óra végi levezetés. Jól és biztonságosan nyújtani csak megfelelően előkészített izmokat lehet. Mivel a szövetek délután általában jobban nyújthatók, mint reggel, ezért a januártól bevezetésre kerülő koraesti óra kitűnő időpontnak bizonyul.

A flexibilitás növelése fokozatos munkát követel, melyet egy egészséges fiatal felnőtt esetében a törzsünknél egy, alsó végtagjainknál két hónap alatt érhetünk el.

HANGFÜRDŐ, hangtál-terápia

Legtöbbször gongokat vagy tibeti hangtálak egy csoportját használják erre a célra. A hangszerek gazdag rezgéstartománya újra megteremti a szervezet megzavart egyensúlyát, azaz segít visszanyerni az egészséget. Számtalan rendellenesség eredményesen kezelhető ezzel a módszerrel, például szorongásos állapotok megszüntetése, immunrendszer erősítése, energiablokkok oldása, fejfájás, emésztési zavarok, görcsök, ízületi fájdalmak csökkentése.

Minden csakra kapcsolható egy meghatározott hanghoz. A hangtálakkal – amelyeket a csakrákhoz rendelt hangok szerint igyekszem kiválogatni - az egész csakrarendszer energetizálható és újraegyensúlyozható, használatukkal növelhető a test természetes rezonanciája.

2016. januártól kedd esténként kombinált órát indítok, melynek során az óra felében megfelelő bemelegítést követően először dinamikus, majd statikus nyújtógyakorlatokat végzünk, az óra hátralévő részében pedig csoportos hangfürdőn vesznek részt a vendégek. A stretching és a hangfürdő kitűnően kiegészítik egymást, amely rendkívül jó levezetése lehet a napnak. Az izmaink nyújtása után a kellemes hangok és rezgések ellazítanak, és újult energiával töltenek fel. Izgalmas lesz, már nagyon várom!

Dinamikus jóga

A Dinamikus jóga a klasszikus jógaászanákra építkezve a gerinctornából, pilatesből kiegészített mozgáselem

ekkel egy rendkívül erőt próbáló edzést jelent, melynek fő célja az erő és a hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gerinc karbantartása, ezáltal egy funkcionálisan egészséges test elérése.

Ez az óra igazi kihívást jelent fizikai értelemben, mentálisan viszont tökéletesen ellazít, relaxál. 

Erős, feszes szálkás izmokat, egészséges stabil, rugalmas gerincet nyersz általa.

A Dinamikus jógát kismamák is végezhetik abban az esetben, ha várandósságuk előtt hosszabb időn keresztül rendszeresen jógáztak. Mivel azonban meglehetősen erőt próbáló óra, szívem szerint a stúdiónkban is elérhető Kismamajógát ajánlom a leendő anyukáknak.

Mivel a Dinamikus jóga a hátizmokat, gerincet is alaposan megdolgoztatja, szülés után lévő kismamáknak viszont kifejezetten ajánlható, természetesen a gyermekágyi időszak letelte után.

Az 50, méginkább a 60 év felettiek esetében a jógás előélet a mérvadó a javallat/ellenjavallat tekintetében. Tapasztalatok szerint a Dinamikus jóga azoknak a senioroknak, akik sosem jógáztak, erős fizikai megterhelést jelent. Nekik inkább a nyugodtabb, lassabb, kíméletesebb ámde szintén hatékony gerincjóga javasolt.

 

 

 

Néhány információ, tanács az órákhoz:

 

- Szükséges eszközök: egy polifoam vagy speciális jógaszőnyeg (tudunk adni is, de célszerű előbb-utóbb egy sajátot beszerezni)

 

 


- Gyakorlás közben érdemes levenni az ékszereket, órát, szemüveget, mert a testre nyomást gyakorolnak, gátolják a vérkeringést, az energia áramlását

- Órák előtt  5-10 perccel tudsz bejönni a terembe. Ha késel, halkan gyere be, kérlek vedd le a cipőd, mielőtt belépsz a gyakorló területre, oda semmit ne hozz be, óra előtt halkítsd le vagy kapcsold ki a telefonod.


- Ruházat: kényelmes, lehetőleg ne műszálas, ne szorítson, ne akadályozzon mozgás közben.


- Betegség esetén ki kell kérni az orvos tanácsát, az órákon mindenki saját felelősségére vesz részt! Komolyabb megfázáskor is inkább mentális gyakorlatokat végezz. Bármilyen problémát jelezni kell az oktatónak óra előtt! Kismamáknak az első 8 hétben lehet részt venni ezeken az órákon, utána kismama jóga. 

- Gyakorlás előtt legalább két órával be kell fejezni a nagyobb étkezéseket, kisebb étkezést egy órával, teli gyomorral semmiképp ne gyakorolj! Közvetlenül óra előtt-után-közben nem javallott a folyadékfogyasztás
Óra után kb fél órát érdemes várni, mert a gyakorlás elindít folyamatokat a szervezetben, melyek lecsengéséhez jobb, ha hagyunk időt.

 

- Gyakorlás közben mindig csak addig maradj a jógapózban, amíg kényelmes. Próbáld megtalálni a határaid és azt soha ne lépd át, különben könnyen megsérülsz. A fájdalom mindig üzenet a testnek!  Először a test megerősítésére fektetjük a hangsúlyt (nem lehet egyből fejenállással kezdeni), fontos a következetesség, a fokozatos terhelés!
Igyekezz rendszeresen, otthon is végezni a gyakorlatokat, engedd, hogy a jóga örömmé váljon és beépüljön a mindennapjaidba...

 

 

"A biztonságot keresed?
 Légy te a biztonság!
   Önmagad biztonsága.


A békét keresed?
 Legyél te a béke!
 Önmagad békéje.

 A fényt keresed?
 Legyél te a fény!
 Önmagad fénye."

/Gandol/

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Ön a(z) 585305. látogatója lapunknak
By GyGaTech (C)2010 (By G' V1.05)